Blog
Exact Globe Tip: Instellingen voor het e-mailen van salarisslips
Wanneer je de salarisstroken wilt e-mailen naar jouw medewerkers, dan dien je rekening te houden met bepaalde instellingen.
Lees hier wat de juiste instellingen zijn.
- Via [Salaris, Personeel, Onderhouden] kun je de medewerker openen. Zorg ervoor dat er aan de rechterkant, in de sectie ‘Dienstverband’ een e-mailadres ingevuld staat. Het veld voor het e-mailadres aan de linkerkant kan voor een privé e-mailadres gebruikt worden
- Via [Salaris, personeel, onderhouden, tabblad salaris, salarisgegevens] geef je op het tabblad ‘Algemeen’ bij de regel e-mailadres aan naar welk e-mail adres de salarisstroken gemaild gaan worden. Let hierbij op dat je dit in de juiste periode aanpast
- Via [Systeem, Algemeen, Gebruikersinstellingen] kun je op het tabblad ‘Uitvoer’ kiezen voor het juiste e-mail programma, bijvoorbeeld ‘Outlook’
Vervolgens kun je, nadat de boekingen zijn berekend en gefiatteerd, gaan naar [Salaris, Invoer, Afdrukken / Verwerken], hier kies je bij ‘Verwerken’ voor de optie ‘Definitief’ en bij ‘Uitvoer’ voor ‘E-mail’.
Nu zullen de stroken naar de betreffende e-mailadressen worden gestuurd. Indien er geen e-mailadres ingegeven staat bij de medewerker zal de salarisstrook geprint worden.
Gerelateerde blogs
Bron: Exact Support Blog