Blog
Exact Synergy Tip: Gegevens van meerdere relaties in één keer aanpassen
Met de module E-CRM kun je selecties maken op bepaalde groepen relaties en tevens kun je snel de stamgegevens van meerdere relaties en/of contactpersonen in één keer aanpassen.
Zo kun je bijvoorbeeld alle klanten die in het afgelopen jaar een order hebben geplaatst selecteren.
Via het menu [CRM, Processen, Selecties/Acties] selecteer je bij ‘Beeld’ de optie ‘Relaties’, vervolgens kun je bij de relatie-filter aangeven dat je alleen actieve klanten wil tonen. Verder geef je in de filter aan dat je een selectie wilt maken op orders die zijn aangemaakt tussen 1/1/2013 en 01/05/2013.
Gegevens wijzigen
Naast deze opties zijn er meerdere filtermogelijkheden, maar voor dit voorbeeld laten we het bij deze.
Nadat je de gewenste criteria hebt opgegeven keer je terug naar het selecties/acties scherm waar nu alle relaties die aan de opgegeven criteria voldoen, worden getoond. Hier worden nu dus alle actieve debiteuren die tussen 1/1/2013 en 1/5/2013 een order hebben geplaatst, getoond.
Met de knop ‘Alles selecteren’, selecteer je daarna alle relaties die worden getoond. Bij de relaties die je hebt geselecteerd wil je bijvoorbeeld de classificatie aanpassen naar café ‘CAF’.
Met de knop ‘Bijwerken’ open je het scherm waarin je aan kunt geven welke gegevens je wilt wijzigen. In dit geval wil je alleen de ‘Classificatie’ aanpassen, en selecteer je bij ‘Classificatie’ de optie ‘CAF’. Bij het drukken op ‘Start’ wordt de classificatie voor deze relaties aangepast.
Mocht het voorkomen dat je per ongeluk de verkeerde gegevens hebt aangepast dan kun je dat altijd ongedaan maken. Via het menu [CRM, Relaties, Wijzigingen relaties fiatteren] kun je de wijzigingen die bij de relaties zijn aangebracht terugvinden.
Je kunt hier de wijzigingen die je ongedaan wilt maken, markeren. Vervolgens kun je met de knop ‘Afkeuren’ de wijzigingen terugdraaien.
Gerelateerde blogs
Bron: Exact Support Blog