BO
Traditionele telefonie over vaste lijnen is niet alleen inflexibel, maar brengt ook behoorlijke kosten met zich mee. Beroepsonderwijs bond (BO) koos daarom voor internettelefonie (VoIP) via QUBE Hosted Voice. John Verschuren, directeur van BO, vertelt over de Smart move naar minder kosten, meer flexibiliteit én meer efficiëntie.
Name organisation |
Beroepsonderwijs bond |
Website |
www.bo.nl |
Smart move
BO, voorheen UNIENFTO, is dé onafhankelijke vakorganisatie die opkomt voor onderwijzend en onderwijsondersteunend personeel. Dit zijn professionals die veelal werkzaam zijn binnen het beroepsonderwijs (MBO en HBO), voortgezet onderwijs en de kenniscentra voor beroepsonderwijs en bedrijfsleven. De telefooncentrale van de organisatie vormt een kritisch onderdeel van de bedrijfsvoering.
John Verschuren, directeur van BO: ‘Onze medewerkers hebben veel telefonisch contact met de leden. Telefonische bereikbaarheid is daarom een belangrijke pijler van onze dienstverlening.’
Vervanging telefooncentrale
De bestaande telefooncentrale was duur in onderhoud en aan vervanging toe. Ook de ISDN2-connecties brachten hoge kosten met zich mee en de betrouwbaarheid van de centrale liet te wensen over. BO vroeg QUBE een nieuwe telefonieoplossing te verzorgen die voldeed aan de volgende eisen:
- Betrouwbaar en op de toekomst gericht
- Besparing op telefoonkosten
- Flexibel abonnement: pay-as-you-go, betaal alleen voor de diensten die je gebruikt
- Flexibele locaties, zodat medewerkers op meerdere locaties bereikbaar kunnen zijn
Oplossing: hosted telefonie
QUBE biedt onder de naam HIP VOIP een Smart move aan die aan al deze eisen voldoet: hosted telefonie, oftewel telefoon via internet in plaats van een vaste lijn. Bij BO is dit in combinatie met de Connectivity-dienst VDSL ingezet, met een betrouwbaar en kwalitatief hoogwaardig systeem voor telefonie én data als resultaat. ‘De medewerkers zijn ook vanuit het thuiskantoor of mobiel bereikbaar op het zakelijke nummer. Dit maakt de communicatie met collega’s en leden stukken eenvoudiger’, vertelt John Verschuren. Voor deze laatste functionaliteit is gebruikgemaakt van HIPPER en mobility pass through.
Nummerbehoud
De oude nummers zijn overgezet naar het nieuw telefonieplatform, zodat de medewerkers op de vertrouwde manier bereikbaar zijn voor hun leden. Ook werkt het nieuwe telefoonsysteem samen met bijvoorbeeld Outlook en HIPIN-lite. Hierdoor is het voor iedereen in een oogopslag duidelijk of een collega beschikbaar is.
Voordelen
‘Dankzij deze oplossing heb ik een aanzienlijke besparing in de telefoonkosten gerealiseerd’, aldus John Verschuren. ‘Financieel zijn er inderdaad grote voordelen’, legt Joost van Leeuwen, project manager van QUBE, uit. ‘Door pay-as-you-go zijn de overall kosten veel lager. En door de vaste kosten per maand kom je nooit voor verrassingen te staan. Belkosten voor vast en mobiel zijn ook af te kopen, wat voor veel organisaties zeer interessant is.’
Back-upscenario
Naast de financiële en gebruiksvoordelen heeft QUBE HIP VOIP nog een aantal zakelijke voordelen. Zo zijn de continuïteit en bereikbaarheid geborgd: bij een storing van de infrastructuur treedt een vooraf in te stellen back-upscenario in werking. Daarnaast is er niet langer de noodzaak voor ISDN-services en een fysieke PBX-server. Vanzelfsprekend werkt de oplossing met VoIP-telefoons van meerdere merken en is deze geschikt voor zowel eenvoudige standaardtelefonie als geavanceerde callcenters.
Duidelijkheid en gemak
‘We hebben zonder problemen de volledige overgang van traditionele telefonie naar VoIP begeleid’, licht Joost van Leeuwen de vlekkeloze implementatie toe. ‘Onze servicedesk zorgt voor een snelle respons op veranderingen en eventuele storingen. Een bijkomend voordeel van het nieuwe platform is dat je minder netwerkkabels nodig hebt, omdat de telefoon ook de netwerkverbinding voor de pc verzorgt.’ John Verschuren: ‘BO heeft nu één aanspreekpunt voor alle vraagstukken op het gebied van ICT, connectiviteit en telefonie. Dat geeft duidelijkheid en gemak.’
Mail ons, wij helpen je graag verder