Blog
Exact Globe Tip: Instellingen voor het e-mailen van salarisslips
Als je de salarisstroken wilt e-mailen naar jouw medewerkers, dan moet je rekening te houden met bepaalde instellingen.
De juiste instellingen zijn alsvolgt:
- Via [Salaris, Personeel, Onderhouden] kun je de medewerker openen. Ga naar het tabblad 'Algemeen'. Zorg ervoor dat er aan de rechterkant, in de sectie 'Dienstverband' een e-mailadres ingevuld staat.
Een andere optie is een privé e-mailadres te gebruiken. Het veld voor het e-mailadres aan de linkerkant in de sectie 'Persoonlijk' kan voor een privé e-mailadres gebruikt worden. - Via [Salaris, personeel, onderhouden, tabblad salaris, salarisgegevens] geef je op het tabblad ‘Algemeen’ bij de regel e-mailadres aan naar welk e-mailadres de salarisstroken gemaild gaan worden.
Let op: De instelling 'Dienstverband' zorgt ervoor dat het e-mailadres uit de sectie 'Dienstverband' gebruikt wordt en 'Persoonlijk' dat het e-mailadres uit de sectie 'Persoonlijk' gebruikt wordt (gedefinieerd in [Salaris, Personeel, Onderhouden], tabblad 'Algemeen').
Let hierbij op dat je dit in de juiste periode aanpast - Via [Systeem, Algemeen, Gebruikersinstellingen] kun je op het tabblad ‘Uitvoer’ kiezen voor het juiste e-mail programma, bijvoorbeeld ‘Outlook’
Vervolgens kun je, nadat de boekingen zijn berekend en gefiatteerd, gaan naar [Salaris, Invoer, Afdrukken / Verwerken], hier kies je bij ‘Verwerken’ voor de optie ‘Definitief’ en bij ‘Uitvoer’ voor ‘E-mail’.
Alle loonstroken worden nu naar de betreffende e-mailadressen gestuurd. Als er geen e-mailadres opgegeven is bij de medewerker wordt de salarisstrook geprint. Dit is ook het geval als je op het tabblad 'Algemeen' (benaderd via de knop 'Salarisgegevens') in het veld 'E-mail' de optie 'Niet mailen' hebt gekozen.
Bron: Exact Support Blog