Blog
Exact Globe Tip: snel de betalingswijze van meerdere openstaande posten aanpassen
De betalingswijze van een openstaande post is gebaseerd op de betalingsconditie die je in de boeking hebt gekoppeld. Als je bijvoorbeeld een betalingsconditie hebt gekoppeld waarvan de betalingswijze ‘Incasso’ betreft, krijgen de openstaande posten ook de betalingswijze ‘Incasso’.
Als je per ongeluk de verkeerde betalingsconditie hebt gekoppeld in de boeking en de openstaande posten als gevolg daarvan de onjuiste betalingswijze hebben gekregen, kun je dit aanpassen door de details van de betreffende termijn te openen en de betalingswijze aan te passen.
Het is ook mogelijk om dit voor meerdere termijnen (openstaande posten) in één keer te doen.
Dit voer je als volgt uit:
- Ga naar het menupad [Cash Flow, Diversen, Termijnen].
- Maak een selectie zodat de posten worden getoond waarvan je de betalingswijze wil aanpassen.
- Klik op ‘Tonen’.
- In het overzicht markeer je de posten die je wil wijzigen.
- Vervolgens klik je op ‘Toekennen ’.
- Nu kun je bij het veld ‘Betalingswijze’ de nieuwe betalingswijze selecteren.
- Wanneer je alléén de betalingswijze wil aanpassen en de andere velden van de posten niet wil aanpassen, laat je de andere velden in dit scherm leeg.
Na het klikken op ‘OK’ is de betalingswijze van de geselecteerde posten aangepast.
Bron: Exact Support Blog