Blog
Extra service pack beschikbaar voor Digipoort berichtenuitwisseling met Exact
Zoals bekend was er een storing met Digipoort en kon het voorkomen dat je bij het versturen van de btw-, icp- of Loonaangifte via Digipoort geen response-bericht of een foutmelding terugkreeg.
In samenwerking met Logius heeft Exact een oplossing gevonden om het berichtenverkeer weer correct te laten verlopen. Deze oplossing is beschikbaar in product update 416SP19, 417SP11 en 418SP2*.
Let op belangrijk: Naast het installeren van de aangepaste software moet je ook de SSL-certificaten installeren.
Je kunt de volgende stappen doorlopen:
- Controleer de status van de aangiftes
Logius geeft aan dat de verstuurde aangiften in veel gevallen wel zijn aangekomen. Je kunt de status van je aangiften te controleren door in te loggen bij de Belastingdienst via 'Inloggen ondernemers'. In het overzicht met je aangiften en opgaven zie je welke aangiften en opgaven je nog moet insturen, en welke je al hebt ingestuurd.
Alleen wanneer een aangifte voor het eerst wordt ingediend, wordt deze volledig verwerkt. Voor aangiften die met deze fout zijn afgekeurd geldt daarom dat dit alleen gebeurt wanneer de oorspronkelijke aangifte wordt verwijderd en een nieuwe aangifte wordt aangemaakt. Als je via bovenstaande link hebt gezien dat je aangifte goed is aangekomen, dan is het niet noodzakelijk om de status van deze aangifte aan te passen in de Exact Globe.
- Installeer de aangepaste software
Je kunt de aangepaste update installeren door een update uit te voeren naar 416SP19, 417SP11 of 418SP2*.
- Installeer de SSL-certificaten
Naast het installeren van de aangepaste software moet je ook de SSL-certificaten te installeren.
Volg hiervoor de stappen uit document: Het installeren van de SSL-certificaten voor de Digipoort verbinding.
Heb je vragen over deze release neem dan contact op met onze supportafdeling op 020-655 75 75.
*418SP2 is alleen beschikbaar voor klanten die reeds over product update 418 beschikken.