Blog
Uitbesteden van jouw ICT-afdeling. Hoe hou je de regie?
Wij leven in een tijd waarin technologie de wereld om ons heen razendsnel verandert. Is jouw IT-afdeling toekomstbestendig? De 4 belangrijkste redenen waarom het uitbesteden van jouw eerste- en tweedelijns servicedesk een serieuze overweging verdient:Drukke werkomgevingen en IT-storingen
Het komt steeds vaker voor dat systeembeheerders niet toekomen om tickets snel en efficiënt op te lossen. Waarbij je je kunt afvragen wordt er voldoende prioriteit gegeven aan het structureel oplossen van het probleem of eerder aan het simpelweg afsluiten van een ticket? Door de servicedesk uit te besteden, kan jouw organisatie profiteren van 24/7 ondersteuning, zelfs tijdens piekuren/vakantie en profiteer je van jarenlange ervaring met het oplossen van veelvoorkomende problemen.
Investeringen in bijscholing
Financiële- en reputatie schade en onderbreking van je bedrijfsvoering zijn gevolgen van cyberaanvallen van buitenaf. Volgens KPN neemt het hoeveelheid schadelijke cyberaanvallen elk jaar met 35% toe.
Staat Cybersecurity ook op jouw radar? Uit het Kasperky onderzoek, het portret van de moderne informatiesecurityprofessional, blijkt dat 43 procent van de ondervraagde Europese organisaties tussen de 92.000 en 184.000 euro investeert in bijscholing van hun ICT-afdeling.
Door de servicedesk uit te besteden, kun je toegang krijgen tot hoogopgeleide professionals die continu worden bijgeschoold om cyberdreigingen effectief aan te pakken en te voorkomen.
Tekort aan IT-personeel
Wordt jouw bedrijfsgroei beperkt door een tekort aan IT-medewerkers? Uit een recent onderzoek van Linden-IT blijkt dat 1 op de 5 Nederlandse bedrijven een groeivertraging ervaart als gevolg van een tekort aan IT-medewerkers.
Grote organisaties hebben de afgelopen twee jaar een terugloop in bedrijfsgroei ervaren en winst misgelopen als gevolg van een tekort aan IT-talent. Door het uitbesteden van de servicedesk ben je geen tijd meer kwijt aan het aannemen of opleiden van medewerkers en heb je geen omkijken meer naar beveiliging en onderhoud.
Service Level Agreement (SLA) rapportages
Heb jij inzicht hoe jouw ICT-afdeling functioneert? In een SLA rapportage kun je afspraken vastleggen, zoals: uptime, classificatie van verschillende storingen, responstijden, gemiddelde tijd om tickets op te lossen, onderhoud, back-up en monitoring.
Door je servicedesk uit te besteden aan een ervaren partner kun je profiteren van een SLA. Je wordt ontzorgd en krijgt continue inzicht in het functioneren. Hierdoor krijg je grip op jouw ICT-afdeling, worden de kosten voorspelbaar en beheersbaar.
Samenvattend
Het uitbesteden van jouw servicedesk biedt voordelen voor een IT-afdeling van elke omvang. Verbeterde responstijden, toegang tot gespecialiseerde expertise en een betere focus op kernactiviteiten. Door het uitbesteden van jouw servicedesk krijg je grip op jouw ICT-afdeling, zonder de regie te verliezen, worden de kosten voorspelbaar en beheersbaar.
Bij QUBE staan we klaar om al jouw vragen te beantwoorden, onze dienst Joep Ontzorgt helpt organisaties met het uitbesteden van hun servicedesk en we bieden ook op maat gemaakte oplossingen die perfect aansluiten op jouw behoeften. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie!